×

DAPATKAN SUPPORT KAMI MELALUI:

1Tel: 03-5523 2354.
2SMS/WhatsApp: 011-6487 8701.
3Emel: support@bijakwang.my

Jika anda masih menghadapi masalah, sila tinggalkan pesanan melalui BORANG MAKLUMBALAS di sini. Terima kasih.

WAKTU URUSAN PEJABAT

Isnin-Jumaat 9:00AM - 5:00PM
Sabtu & Ahad - Lihat Jadual Aktiviti - Sila KLIK!

FORGOT YOUR DETAILS?

CREATE ACCOUNT

Soalan Lazim (FAQ)

1

Siapa yang layak untuk Program Keahlian MediSavers?

Sesiapa yang diterima oleh Syarikat berusia 30 hari dan ulang tahun seterusnya 70 tahun.

2

Bagaimanakah saya ingin mendaftar untuk Program Keahlian MediSavers?

Selesaikan Borang Permohonan, Borang Cadangan Insurans dan Borang Pilihan Pembayaran dan hantar ke mana-mana cawangan kami

3

Berapa banyak yang perlu saya bayar untuk Program ini?

Yuran program ditentukan oleh umur anda. Premium boleh meningkat disebabkan keadaan kesihatan dan kelas pekerjaan. Semua permohonan tertakluk kepada pengunderaitan. Yuran program boleh dibayar:

  • Ansuran bulanan melalui Kad Kredit dari bank yang mengambil bahagian
  • Pembayaran Penuh melalui mana-mana Kad Kredit Visa / Master
  • Pembayaran penuh melalui Cek dikeluarkan kepada: Pathlab Health Management (M) Sdn Bhd
  • Pembayaran Penuh melalui Bank Langsung di Malaysia
  • Arahan Tetap Bulanan melalui simpanan atau akaun semasa dengan bank yang mengambil bahagian.

Sila rujuk Borang Pilihan Pembayaran untuk maklumat lebih terperinci.

4

Bagaimana jika anda tidak mempunyai Kad Kredit, Kad Debit atau Cek?

Jika anda tidak mempunyai Kad Kredit, Kad Debit atau Cek, kami membenarkan anda mendapatkan pihak ke-3 untuk membuat kebenaran pembayaran bagi pihak anda.

5

Adakah yuran program ditetapkan?

TIDAK.

  • Setelah pembaharuan, yuran program bergantung pada usia.
  • Premium Insurans untuk portfolio keseluruhan akan tertakluk kepada semakan harga setiap beberapa tahun untuk menampung INFLASI PERUBATAN MALAYSIA.
6

Adakah penutup meliputi luar negara?

Ya. Susunan itu boleh dibuat berdasarkan senario berikut:

  • Orang Yang Diinsuranskan yang pergi ke luar negara, atas sebab selain daripada untuk rawatan perubatan, perlu dihadkan ke Hospital di luar Malaysia akibat Kecemasan Perubatan.
  • Orang yang Diinsuranskan, atas syor Doktor dan hendaklah dipindahkan ke Hospital di luar Malaysia kerana sifat khusus rawatan, bantuan, maklumat atau keputusan yang dikehendaki tidak boleh diberikan atau tidak disediakan di Malaysia. Rawatan di luar negara terhadap penyakit, penyakit atau kecederaan yang didiagnosis di Malaysia dan keadaan tidak kecemasan atau kronik di mana rawatan boleh ditangguhkan dengan munasabah sehingga kembali ke Malaysia dikecualikan.
7

Apakah Penyakit Pra-Sedia Ada?

Pre-Penyakit yang Terdiri adalah bermaksud kecacatan yang Orang Yang Diinsuranskan mempunyai pengetahuan yang munasabah. Orang Yang Diinsuranskan boleh dianggap mempunyai pengetahuan yang munasabah mengenai keadaan yang sedia ada di mana keadaannya adalah:

  • Orang Yang Diinsuranskan telah menerima atau menerima rawatan;
  • Nasihat perubatan, diagnosis, penjagaan atau rawatan telah disyorkan;
  • Gejala yang jelas dan jelas adalah atau jelas; atau
  • Kewujudannya akan jelas kepada orang yang munasabah dalam keadaan.
8

Adakah terdapat tempoh menunggu?

Ya. Kelayakan untuk faedah bermula 30 hari selepas Pihak Diinsuranskan telah dimasukkan ke dalam Polisi, kecuali untuk Kemalangan yang dilindungi yang berlaku selepas tarikh perlindungan yang efektif.

9

Adakah saya perlu menjalani peperiksaan perubatan?

TIDAK. Walau bagaimanapun, anda dikehendaki mengisytiharkan sejarah perubatan anda (jika ada) dan laporan mungkin diperlukan berdasarkan perisytiharan tersebut.

10

Apakah prosedur kemasukan ke hospital?

Ia melibatkan proses yang sangat mudah! Apa yang perlu anda lakukan ialah memanggil nombor Rangkaian Bantuan Asia (AAN) di belakang kad keahlian anda dan mengesahkan nombor polisi / I / C anda dengan AAN sebelum kemasukan (deposit diperlukan). Selepas pengesahan, AAN akan berurusan dengan hospital semasa kemasukan.

11

Adakah saya perlu membayar deposit tunai selepas kemasukan?

YA. Kebanyakan hospital di Malaysia mempunyai polisi yang memerlukan deposit tunai semasa kemasukan. Ia boleh dikembalikan apabila keluar dari hospital selepas memotong barangan yang tidak boleh dilindungi (jika ada).

12

Bolehkah orang asing mendaftar dalam program ini?

YA. Berdasarkan Fasal Rawatan Tempatan, jika Orang Yang Diinsuranskan bukan bukan warganegara, perlindungan dan manfaat yang diberikan hanya terhad kepada rawatan di Malaysia sahaja.

13

Apakah perbezaan antara program anda dengan syarikat lain?

Kami menawarkan Program Perlindungan Kesihatan Lengkap kepada semua ahli kami dengan faedah yang termasuk:

  • Pemeriksaan Kesihatan Tahunan selagi polisi diperbaharui
  • Insurans Hospitalisasi & Pembedahan
  • Insurans Kemalangan Diri
  • Pendapatan Tunai Hospital
  • Had Bilik & Lembaga Tinggi
  • Lebih 100 hospital panel swasta
  • Perlindungan & Bantuan Kecemasan di seluruh Dunia 24 Jam
14

Adakah saya akan menerima apa-apa kembali atau bonus di beberapa tempat keahlian saya?

TIDAK. Program MediSavers adalah program kesihatan dan perubatan. Ia tidak mempunyai nilai tunai dan oleh itu tidak akan menghasilkan sebarang pulangan atau bonus.

15

Apa yang akan saya terima, jika permohonan saya diluluskan?

Anda akan menerima item berikut:

  • Pack Welcome MediSavers termasuk kad keahlian program
  • Baucar Pemeriksaan Kesihatan Pathlab (Tidak berkenaan dengan ahli berusia 30 hari - 18 tahun)
  • Resit rasmi.
  • Polisi Pelan Perubatan dihantar terus dari syarikat Insurans yang terdiri dari jaket polisi dan invois cukai rasmi yang menunjukkan premium insurans (Sila ambil perhatian bahawa manfaat insurans dan kadar premium Rancangan Perubatan ini ditawarkan secara eksklusif kepada para pelanggan kumpulan / syarikat sekutu Pathlab dan tidak disediakan di pasaran terbuka Ini adalah pengaturan langsung antara syarikat insurans dan ejen korporat, Pathlab Health Management (M) Sdn Bhd)
TOP
>